Mūsu ilgtspējas mērķis ir nodrošināt uzņēmuma vidēja termiņa darbības stratēģijas un vispārējā stratēģiskā mērķa sasniegšanu, īstenojot zināšanās un inovācijās balstītas ilgtspējīgas darbības, kas vērstas uz vides aizsardzību, sociālo atbildību un labu pārvaldību.
Esam izstrādājuši Ilgtspējas attīstības plānu 2025. - 2029. gadam, kurā aptverti uzņēmuma būtiskākie ilgtspējas jautājumi un izvirzīti 8 mērķi:

Klimata pārmaiņas un
energosniegums
Sistemātiski uzlabot energosniegumu, samazinot energoresursu patēriņu un paaugstinot energoefektivitāti.

Klimata
pārmaiņas
Ieviest pieeju, kas ļautu nodrošināt, ka informācijas sistēmās
un uz datu uzglabāšanas iekārtām atrodas tikai darbam
nepieciešamie elektroniskie ieraksti un faili.

Atbildīga resursu izmantošana un
aprites ekonomika
Veicināt darbiniekos “zaļu” un ilgtspējīgu domāšanu, lai darbinieki apzināti izvēlētos veikt ikdienas darbības, kas mazina negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi.

Darbinieku
labbūtība
Stiprināt iekšējo resursu darbinieku darba drošības, emocionālās labsajūtas un veselības veicināšanai.

Vienlīdzīga attieksme un iespējas
visiem darbiniekiem
Pilnveidot esošās un attīstīt jaunas kompetences, lai nodrošinātu augstu kvalitātes standartu pakalpojumu sniegšanai, dalībai projektos, kā arī reaģētu uz mainīgās vides prasībām un nozares daudzveidību.

Radiofrekvenču spektra pieejamība
un atbildīga pārvaldība
Nodrošināt radiofrekvenču spektra efektīvu un lietderīgu izmantošanu, pakalpojumus sniedzot objektīvā un caurspīdīgā veidā, novēršot jebkādu klientu diskrimināciju.

Ieinteresēto pušu
izglītošana un informēšana
Veicināt izpratni par radiosakaru tehnoloģiju darbību un to efektīvu un atbildīgu izmantošanu, tādējādi mazinot traucējumu iespējamību un neatbilstošu radioiekārtu lietošanu.

Laba korporatīvā
pārvaldība
Ievērot labas korporatīvās pārvaldības principus un nodrošināt godīgu un ētisku pārvaldību.
2024. gadā esam ieguvuši Zelta kategorijas novērtējumu Ilgtspējas indeksā, kas apliecina mūsu uzņēmuma labo praksi un veikto pasākumu nozīmību sabiedrības, vides un labas pārvaldības jomās. Šis indekss ir balstīts starptautiski atzītā metodoloģijā un palīdz Latvijas uzņēmumiem diagnosticēt savas darbības ilgtspēju un korporatīvās atbildības līmeni.
Būtiska mūsu atbildīgas un ilgtspējīgas darbības sastāvdaļa ir atklāta sadarbība un komunikācija ar ieinteresētajām pusēm. Rūpējamies, lai šo pušu iesaiste norisinātos dažādos līmeņos - informējot par būtiskiem notikumiem un lēmumiem, veidojot dialogu par uzņēmuma darbību, piedaloties kopīgās ar uzņēmumu un nozari saistītās aktivitātēs, kā arī īstenojot kopēju lēmumu pieņemšanas procesu.
Ieinteresēto pušu iesaistes principi balstās uz trīs pamatvērtībām - taisnīgums, atbildība un uzticēšanās.

Mūsu pamatdarbība ir radiofrekvenču spektra un numerācijas pārvaldība elektronisko sakaru nozarē, kā arī elektronisko sakaru tīklu antenu, radioiekārtu, apraides raidītāju un mobilo sakaru bāzes staciju ierīkošanas tehnisko projektu akceptēšanu nodrošināšana. Tā atbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā izvirzītajam priekšnoteikumam, proti, SIA ''Elektroniskie sakari'', kā līdzvērtīgs partneris privātajam partnerim, pārvalda īpašumu, kas ir stratēģiski svarīgs valsts attīstībai, neierobežojot un nekropļojot konkurenci.
Papildu valsts deleģēto uzdevumu un funkciju nodrošināšanai, domājot par inovācijām un nozīmīgumu sabiedrības, vides un valsts ekonomiskās ilgtspējas kontekstā, piedāvājam komercpakalpojumus, kas balstīti uz jau esošo uzņēmuma materiāltehnisko resursu, datu bāzu, zināšanu un pieredzes izmantošanu, tādējādi ar savu komercdarbību nodrošinot valstij svarīgo inovatīvo un eksportspējīgo preču un pakalpojumu pieaugumu.
Atšķirībā no pamatdarbības jomas, kurā darbojamies dabiskā monopolstāvoklī, komercpakalpojumu jomā dažiem komercpakalpojumu veidiem pastāv neliela konkurence. SIA ''Elektroniskie sakari'', sniedzot esošos komercpakalpojumus elektronisko sakaru tirgū, kā arī attīstot komercpakalpojumus un veicinot to daudzveidību, regulāri veic ietekmes izvērtējumu uz konkurenci, izvērtējot, vai tirgū ir citi pakalpojuma sniedzēji un vai tiek ievērotas konkurences neitralitātes prasības, lai identificētu un novērstu iespējamu neatbilstību Konkurences likuma 14.1 pantam.
Uzņēmums, veicot komercdarbību:
- ievēro konkurences neitralitātes principu;
- nodrošina komercdarbības un publisko funkciju nodalīšanu, t.i., pareizu izmaksu attiecināšanu uz komercpakalpojumiem, nepieļaujot šķērssubsidēšanu un nodrošinot izmaksu caurspīdību un izsekojamību;
- darbojas brīvas un godīgas konkurences apstākļos, lai novērstu jebkādus konkurenci regulējošo normatīvo aktu pārkāpumus, vienlaikus domājot par inovatīvo aspektu un nozīmīgumu sabiedrības, vides vai valsts ekonomiskās ilgtspējas kontekstā.
Veicot tirgus izpēti un konkurences izvērtējumu, secināts, ka atbilstoši Konkurences likuma 14.1 panta noteiktajam, SIA ''Elektroniskie sakari'' nekavē, neierobežo un nedeformē konkurenci. Mēs neveicam darbības, kuru dēļ cits tirgus dalībnieks ir spiests atstāt kādu konkrēto tirgu vai tiek apgrūtināta potenciāla tirgus dalībnieka iekļūšana vai darbība tirgū.
Komercpakalpojumu cenas nosakām saskaņā ar apstiprināto iekšējo normatīvu aktu “Komercpakalpojumu pašizmaksas un tarifu noteikšanas metodika”, kas paredz, ka pakalpojuma tarifu (cenu) nosaka, ņemot vērā un summējot šādas komponentes:
- pakalpojuma pašizmaksu, tajā skaitā tiešās un pieskaitāmās izmaksas;
- peļņas daļu, ievērojot nosacījumu, ka peļņa ir pozitīvs procents no pašizmaksas;
- piemērojamo pievienotās vērtības nodokli.
Tiešajās izmaksās ietvertas šādas pozīcijas: personāla izmaksas, transportlīdzekļa/ mērlaboratorijas izmaksas, mēriekārtu ekspluatācijas izmaksas, telpu ekspluatācijas izmaksas, uz pakalpojumu attiecināmas specifiskas izmaksas, preču un pakalpojumu izmaksas. Pakalpojuma pieskaitāmās izmaksas nosaka, summējot administrācijas un atbalsta funkciju izmaksas.
Programmatūras SKUDRA licenču cenu veidošanas politikā tiek izmantoti iepriekš minētie cenu veidošanās principi, tikai cena tiek diferencēta atkarībā no licenču daudzuma – jo vairāk licences klients iegādājas, jo zemāka ir vienas licences cena.
Saskaņā ar izstrādāto un apstiprināto Sadarbības un komunikācijas standartu, lai nodrošinātu kvalitatīvu klientu apkalpošanas procesu un savstarpēju komunikāciju, uzņēmuma darbinieki savā ikdienas darbā ievēro šādus principus:
- profesionalitāte – darbinieki ir kompetenti, atbildīgi, objektīvi, rūpīgi un precīzi, spēj piedāvāt klientam piemērotāko risinājumu un savas kompetences ietvaros sniegt atbildi uz klienta jautājumiem,
- augsta apkalpošanas kvalitāte – klienti vienmēr ir laipni sagaidīti, tiek apkalpoti ar interesi, atsaucību, nodrošinot pakalpojumu izpildi maksimāli īsākā laikā;
- cieņa pret klientu – darbinieki respektē klientu un nodrošina vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret visiem klientiem;
- pozitīva attieksme – darbinieki ir pieklājīgi, komunikabli, atvērti un virzīti uz sadarbību, labvēlīgi noskaņoti un korekti, regulāras sadarbības gadījumos, pēc uzņēmuma darbinieka uzaicinājuma, uzrunā klientu uz “Tu”;
- uzticamība – darbinieki nodrošina pakalpojumu sniegšanu noteiktajā laikā;
- konfidencialitāte un drošība – tiek ievērotas klienta personas datu un informācijas konfidencialitāte un informācijas apstrādes drošība;
- lojalitāte - darbinieki apzinās, ka saskarsmē ar klientu tie pārstāv uzņēmumu un veido tā tēlu.
Ņemot vērā šī brīža tendences, SIA ''Elektroniskie sakari'' ir noteikti arī attālinātas apkalpošanas principi, lai nodrošinātu visiem klientiem vienlīdz augsta līmeņa apkalpošanu pa telefonu, e-pastā un tiešsaistes sanāksmēs.
Uzņēmuma zīmola grāmata definē SIA ''Elektroniskie sakari'' identitātes elementus (logo, krāsas, fonti, grafiskie elementi, vēstules veidlapas un citus elementus).
SIA ''Elektroniskie sakari'' mērķis dažādības veicināšanas nolūkā ir nodrošināt vienlīdzīgu, tolerantu un iekļaujošu darba un sadarbības vidi, kur ikviens jūtas pieņemts un var pilnībā īstenot savus profesionālos un sociālos mērķus.
Mēs novērtējam katra talantu, profesionālās spējas, prasmes un potenciālu, nodrošinot iespējas sevi pierādīt darba grupās, projektos, inovācijās un citās darbības jomās.
Lēmumu pieņemšanas procesos un ikdienas darbā nepieļaujam un iestājamies pret jebkāda veida diskriminēšanu, apņemoties pastiprinātu uzmanību vērst uz vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanu un dažādu sabiedrības grupu iedrošināšanu izmantot SIA ''Elektroniskie sakari'' piedāvātās iespējas.
Uzņēmumā rosinām darbiniekus apzināties un izmantot dažādu sabiedrības grupu iekļaušanās sniegtās priekšrocības un ieguvumus, kā arī vērsties pret jebkāda veida diskrimināciju.
Dažādības vadības pamatprincipi uzņēmumā:
- Diskriminācijas novēršana un diskriminācijas gadījumu izskatīšana. Mūsu mērķis ir veidot iekļaujošu vidi, kurā strādā un sadarbojas cilvēki, kuri prot atpazīt diskrimināciju, novērš tās iespējamību un atšķirīgas attieksmes vai aizskāruma gadījumā zina, kā rīkoties, izmantojot uzņēmuma ziņošanas platformu, skaidras procedūras un atbalstu.
- Vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana. Ievērojam vienlīdzības principus, lai darbiniekiem ļautu izmantot uzņēmuma piedāvātās iespējas, kā vienīgo vērtēšanas kritēriju nosakot cilvēka profesionālo kompetenci, kvalifikāciju un sniegumu.
- Dažādības un iekļaušanās veicināšana. Veicam mērķtiecīgas dažādības vadības aktivitātes, lai veidotu iekļaujošu, iedrošinošu, bagātinošu iekšējo kultūru un vietu attīstībai jebkuram, kas vēlas izmantot uzņēmuma sniegtās iespējas un piedalīties tā mērķu sasniegšanā. Kā arī veicinām mazāk pārstāvēto sabiedrības grupu pievienošanos.
Veltām resursus un pūles, lai pilnībā iedzīvinātu un īstenotu ''Dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas politikā'' aprakstītos principus uzņēmuma ikdienas darbā. Tas tiek nodrošināts divos veidos:
- principu un atbilstošu procedūru ieviešana, uzturēšana un izpildes pārraudzība uzņēmuma darbības un personāla vadības procesos;
- izpratnes, dažādības pratības veidošana un iekļaujošas kultūras veidošana, veicot dažādas izglītojošas kampaņas, apmācības un aktivitātes politikā iekļauto principu pilnīgākai iedzīvināšanai.