Metacities Baltijas jūras reģionā

Projekta nosaukums

Metacities Baltijas jūras reģionā (Metacities)

Connecting Pockets of MetaCity Excellence around the Baltic Sea Region (Metacities)

Metacities, ID Nr. 101134225

Projekta apraksts

METACITIES galvenais mērķis ir paātrināt, konsolidēt un saskaņot projekta partnervalstīs pastāvošās MetaCity un Smart City iniciatīvas, tādējādi izveidojot pasaulē vadošo MetaCity (jeb Metapilsētu) reģionu Baltijas jūras rajonā.

MetaCity ir jauna, uz atvērtajām inovācijām balstīta viedās pilsētas un pilsētvides inovāciju koncepcija, kas, cita starpā, radusies, reaģējot uz pēcpandēmijas pāreju uz virtuālo sadarbību un pakalpojumiem. MetaCity ir nākamais būtiskais mērķis reģionālajā politikā, kas jau tagad tiek iekļauts reģionālās politikas plānošanā Oulu reģionā un Latvijā.

Papildu informācija par projektu pieejama Eiropas Komisijas platformā.

Projekta partneri

  • EIT DIGITAL, Beļģija (vadošais partneris)
  • City of Oulu, Somija
  • Valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari”, Latvija
  • Luleå University of Technology, Zviedrija
  • EdTech Hub Ventures, Polija
  • University of Oulu, Somija

Projekta termiņš

01.11.2023. – 31.11.2024. (13 mēneši)

Projekta kopējās izmaksas

Projekta kopējais budžets ir 499,990.63 EUR. Projektam piešķirts 100% Eiropas Komisijas finansējums konkursa HORIZON-EIE-2023-CONNECT-01 ietvaros (Apvārsnis Eiropa, Eiropas inovāciju ekosistēma).

Līdzfinansē Eiropas savienība

Finansēts Eiropas Savienības projekta "Connecting Pockets of MetaCity Excellence around the Baltic Sea Region (Metacities)" ietvaros ar dotācijas līguma nr. 101134225

Eiropas Savienība neatbild par vietnes saturu.

Ilgtspēja

Mūsu ilgtspējas mērķis ir nodrošināt uzņēmuma vidēja termiņa darbības stratēģijas un vispārējā stratēģiskā mērķa sasniegšanu, īstenojot zināšanās un inovācijās balstītas ilgtspējīgas darbības, kas vērstas uz vides aizsardzību, sociālo atbildību un labu pārvaldību.

Esam izstrādājuši Ilgtspējas attīstības plānu 2025. - 2029. gadam, kurā aptverti uzņēmuma būtiskākie ilgtspējas jautājumi un izvirzīti 8 mērķi:

Ilustratīvs attēls

Klimata pārmaiņas un
energosniegums

Sistemātiski uzlabot energosniegumu, samazinot energoresursu patēriņu un paaugstinot energoefektivitāti.

Ilustratīvs attēls

Klimata
pārmaiņas

Ieviest pieeju, kas ļautu nodrošināt, ka informācijas sistēmās
un uz datu uzglabāšanas iekārtām atrodas tikai darbam
nepieciešamie elektroniskie ieraksti un faili.

Ilustratīvs attēls

Atbildīga resursu izmantošana un
aprites ekonomika

Veicināt darbiniekos “zaļu” un ilgtspējīgu domāšanu, lai darbinieki apzināti izvēlētos veikt ikdienas darbības, kas mazina negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi.

Ilustratīvs attēls

Darbinieku
labbūtība

Stiprināt iekšējo resursu darbinieku darba drošības, emocionālās labsajūtas un veselības veicināšanai.

Ilustratīvs attēls

Vienlīdzīga attieksme un iespējas
visiem darbiniekiem

Pilnveidot esošās un attīstīt jaunas kompetences, lai nodrošinātu augstu kvalitātes standartu pakalpojumu sniegšanai, dalībai projektos, kā arī reaģētu uz mainīgās vides prasībām un nozares daudzveidību.

Ilustratīvs attēls

Radiofrekvenču spektra pieejamība
un atbildīga pārvaldība

Nodrošināt radiofrekvenču spektra efektīvu un lietderīgu izmantošanu, pakalpojumus sniedzot objektīvā un caurspīdīgā veidā, novēršot jebkādu klientu diskrimināciju.

Ilustratīvs attēls

Ieinteresēto pušu
izglītošana un informēšana

Veicināt izpratni par radiosakaru tehnoloģiju darbību un to efektīvu un atbildīgu izmantošanu, tādējādi mazinot traucējumu iespējamību un neatbilstošu radioiekārtu lietošanu.

Ilustratīvs attēls

Laba korporatīvā
pārvaldība

Ievērot labas korporatīvās pārvaldības principus un nodrošināt godīgu un ētisku pārvaldību.

2024. gadā esam ieguvuši Zelta kategorijas novērtējumu Ilgtspējas indeksā, kas apliecina mūsu uzņēmuma labo praksi un veikto pasākumu nozīmību sabiedrības, vides un labas pārvaldības jomās. Šis indekss ir balstīts starptautiski atzītā metodoloģijā un palīdz Latvijas uzņēmumiem diagnosticēt savas darbības ilgtspēju un korporatīvās atbildības līmeni.


Būtiska mūsu atbildīgas un ilgtspējīgas darbības sastāvdaļa ir atklāta sadarbība un komunikācija ar ieinteresētajām pusēm. Rūpējamies, lai šo pušu iesaiste norisinātos dažādos līmeņos - informējot par būtiskiem notikumiem un lēmumiem, veidojot dialogu par uzņēmuma darbību, piedaloties kopīgās ar uzņēmumu un nozari saistītās aktivitātēs, kā arī īstenojot kopēju lēmumu pieņemšanas procesu. 

Ieinteresēto pušu iesaistes principi balstās uz trīs pamatvērtībām - taisnīgums, atbildība un uzticēšanās. 

Attēls

 

 

Uzņēmuma ekonomisko ietekmi un sniegumu atspoguļo finanšu rādītāji un sasniegtie finanšu mērķi. 

Saskaņā ar vidēja termiņa stratēģiju 2022. - 2024. gadam, 2022. gadā sasniegti šādi finanšu mērķi: 

Attēls
Finansiālās darbības uzlabojums - 4%, mērķis komercdarbības ieņēmumiem  pārskata periodā izpildīts par 147%, Nodrošinata stabila uzņēmuma rentabilitātes  rādītāju dinamika - bruto peļņas rentabilitāte (5,7%), tīrās peļņas pieaugums - 12%

Tāpat sasniegti arī stratēģijā definētie nefinanšu mērķi, ar kuriem iespējams iepazīties publicētajā Ilgtspējas pārskatā. 

Rādītāji sasniegti, nodrošinot gan valsts deleģētās funkcijas – radiofrekvenču spektra un numerācijas pārvaldību un radioiekārtu uzstādīšanas tehnisko projektu izskatīšanu un akceptēšanu, gan piedāvājot komercpakalpojumus, kas balstīti uz jau esošo VAS ES materiāltehnisko resursu, datu bāzu, zināšanu un pieredzes izmantošanu. 

 

Par īpaši nozīmīgu darbības sastāvdaļu uzskatām infrastruktūras un tehnisko resursu modernizāciju un inovācijas, tā panākot resursu vislietderīgāko izmantošanu un mazinot administratīvos šķēršļus plašā reģionā. 

Lai veidotu vidi, kurā rodas jaunas inovācijas un idejas uzņēmuma attīstībai, 2022. gadā esam īstenojuši:

  • Darbinieku hakatonu - inovāciju, uzņēmuma sniegto pakalpojumu jauninājumu un uzlabojumu kopradīšana;
  • LEAN un KAIZEN principu ievērošana un sistēmas uzturēšana, lai izmantojot pēc iespējas mazāk resursu, radītu lielāku vērtību klientam, sadarbības partnerim, un veicinātu savu konkurētspēju;
  • Iesaiste dažādos projektos, lai celtu darbinieku prasmju un kompetenču līmeni, un veidotu sadarbības, kurās rodas jauni risinājumi un zināšanu apmaiņa;
  • Izcilo uzņēmumu Inovāciju iniciatīvas koordinēšana, veicinot inovāciju kultūras stiprināšanu valsts un privātajos uzņēmumos;
  • 5G Techritory - mūsu organizētais Eiropas vadošais 5G ekosistēmas forums. 

Tāpat, lai spētu nodrošināt frekvenču spektra pārvaldības efektivitāti, regulāri pilnveidojam esošo materiāltehnisko bāzi, darbā izmantojam aizvien jaunu, kvalitatīvu mēraparatūru un kompetenču nodrošināšanai atbilstošas, mūsdienīgas metodes.

 

Mūsu mērķis ir nepārtraukti uzlabot uzņēmuma vides un energosniegumu, novērst vai mazināt darbības ietekmi uz apkārtējo vidi un klimata pārmaiņām, samazināt resursu patēriņu un radīto atkritumu daudzumu un paaugstināt energoefektivitāti. 

Esam ieviesuši un uzturam vides un energopārvaldības sistēmu atbilstoši Pasaules Dabas Fonda Zaļā biroja programmas un standarta ISO 50001 prasībām. 

Jau kopš 2020. gada esam īstenojuši mērķtiecīgas, vides aizsardzību veicinošas aktivitātes, kā piemēram: 

  • Telpās uzstādīti iekštelpu gaisa kvalitātes mērītāji;
  • Nodrošināta videi kaitīgo atkritumu apsaimniekošana;
  • Īstenotas aktivitātes izlietoto bateriju apjoma samazināšanai;
  • Veiktas turpmāk neizmantojamās datortehnikas un mēbeļu izsoles;
  • Uzstādītas LED apgaismojuma lampas;
  • Uzstādīti dzeramā ūdens filtri;
  • Iespēju robežās tiek īstenoti videi draudzīgi jeb ''zaļie'' iepirkumi;
  • u.c. īstenotās aktivitātes, ar kurām iespējams iepazīties ilgtspējas pārskatā. 

Organizējam savu darbību un plānojam attīstību atbilstoši ilgtspējīgas attīstības pamatprincipiem, nodrošinot nepieciešamos resursus, ievērojot vides un energoefektivitātes aspektus, apzinot ieinteresēto pušu vajadzības un ievērojot saistošos normatīvos aktus, kā arī Pasaules Dabas Fonda Zaļā biroja programmas un ISO 50001 standarta prasības. 

Mums ir būtiski gan veidot regulāru, atklātu dialogu ar ieinteresētajām pusēm, gan veidot un attīstīt vienlīdzīgu, tolerantu un iekļaujošu vidi kā darbā, tā sabiedrībā mums apkārt. 

2022. gadā paveiktās aktivitātes varam iedalīt vairākās lielās grupās: 

  • Sadarbība ar klientiem un to apmierinātība:

Katru gadu veicam klientu apmierinātības pētījumu, kas nodrošina nepieciešamo atgriezenisko saiti no klientiem un sadarbības partneriem. Pētījumā saņemti gan būtiski priekšlikumi pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanai, gan augsts apmierinātības vērtējums - 90,40% . 

Tāpat, lai stiprinātu sadarbību, informētu klientus par uzņēmuma aktualitātēm un stratēģiskajiem plāniem, aktivitātēm, un saņemtu atgriezenisko saiti, katru gadu tiek organizēta klientu diena. 

  • Darba vide:

Personāla politika uzņēmumā balstās uz tādiem principiem kā profesionalitāte, godīgums, attīstība, sadarbība, novērtējums, aizsardzība, tradīciju ievērošana, atbilstība. Pamatprincipi tiek nodrošināti ar minimālu un pēctecīgu personāla mainību, sakārtotu darba vidi, daudzveidīgām un sistemātiskām apmācībām, modernu tehnisko nodrošinājumu un kvalitatīviem personīgās aizsardzības līdzekļiem, konkurētspējīgu un nediskriminējošu atalgojumu nozarē, motivācijas sistēmu, kas balstīta uz darbinieku novērtēšanas rezultātiem un pilnveidošanos profesionālajā jomā, un pretimnākošu attieksmi pret sociāli mazaizsargātam sabiedrības grupām darba vietas un vides nodrošināšanai.

  • Vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana:

Uzņēmumā nodrošinām vienlīdzīgu, tolerantu un iekļaujošu darba un sadarbības vidi, kur ikviens jūtas pieņemts un var pilnībā īstenot savus profesionālos un sociālos mērķus. 2022. gadā VAS ES ir izstrādāts un apstiprināts "Dzimumu līdztiesības plāns 2022.–2025. gadam", kura mērķis ir noteikt mērķtiecīgas un integrētas darbības, lai nodrošinātu drošas un vienlīdzīgas iespējas visiem darbiniekiem neatkarīgi no dzimuma un citām iespējamām diskriminācijas pazīmēm.

  • Taisnīgs atalgojums:

Visi VAS ES amati ir novērtēti pēc vienotas, uzņēmuma vajadzībām izstrādātas amatu vērtēšanas metodikas, nosakot katra amata relatīvo vērtību punktos, izvērtējot katra amata komponentes, pienākumus un atbildību. Atkarībā no iegūto punktu skaita amati tiek ierindoti grupās. Katrai grupai ir noteikts algas diapazons. Tādējādi tiek nodrošināts vienlīdzīgs atalgojums par vienādas nozīmes darbu gan vīriešiem, gan sievietēm, neatkarīgi no vecuma.

  • Talantu vadība:

2022. gadā veikta darbinieku testēšana, lai identificētu darbiniekus, kuriem ir iespējas savas kompetences pierādīt arī citās uzņēmuma darbības jomās vai sarežģītāku
darba uzdevumu izpildē. Talantu vadības sistēmas ietvaros tiek pārskatīta darbinieku novērtēšanas sistēma, amatu matricas un izveidots darbinieku prasmju aplis, tajā iekļaujot uzņēmumam nepieciešamākās kompetences.

  • Darbinieku labbūtība - veselība un drošība:

Mēs rūpējamies par savu darbinieku labbūtību. Visiem darbiniekiem pēc pārbaudes laika beigām tiek izsniegta veselības apdrošināšanas polise un tiek apmaksāti redzes
koriģēšanas līdzekļi. Darba ergonomikas uzlabošanai ir pieejami dažādi palīglīdzekļi, kā piemēram, paceļami darba galdi, ergonomiski darba krēsli, kāju paliktņi,
dokumentu statīvi, ergonomiskas datora peles. Uzņēmuma telpās un iekšējā komunikācijas vietnē ir izvietoti padomi drošai darba organizēšanai. Katru gadu tiek organizēti dažādi saliedēšanās un veselību veicinoši pasākumi. Uzņēmuma telpās ir izveidota bērnistama, kura paredzēta bērniem vecumā līdz 18 gadiem. 

  • Darbinieku apmierinātība:

Darbinieku apmierinātība, lojalitāte un lepnums par VAS ES kā darba devēju ir indikatori, kas parāda, vai uzņēmuma atbildības izpratne un izpausmes sasniedz darbiniekus. Tāpēc katru gadu tiek veikts darbinieku apmierinātības pētījums. 2022. gadā kopējā apmierinātība bija 83,78%. 

  • Sabiedrība:

Aktīvi un regulāri īstenojam aktivitātes, kas vērstas uz sabiedrības izglītošanu un informēšanu, lai radītu plašāku izpratni par telekomunikāciju nozari, kā arī mazinātu negatīvo ietekmi no uzņēmuma darbības, kas varētu rasties informācijas trūkuma dēļ. Tāpat regulāri organizējam un iesaistāmies dažādās atbalsta aktivitātēs - labdarbības akcijās, sociālajās iniciatīvās u.tml. 

Mūsu pamatdarbība ir radiofrekvenču spektra un numerācijas pārvaldība elektronisko sakaru nozarē, kā arī elektronisko sakaru tīklu antenu, radioiekārtu, apraides raidītāju un mobilo sakaru bāzes staciju ierīkošanas tehnisko projektu akceptēšanu nodrošināšana. Tā atbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā izvirzītajam priekšnoteikumam, proti, VAS ES, kā līdzvērtīgs partneris privātajam partnerim, pārvalda īpašumu, kas ir stratēģiski svarīgs valsts attīstībai, neierobežojot un nekropļojot konkurenci.

Papildu valsts deleģēto uzdevumu un funkciju nodrošināšanai, domājot par inovācijām un nozīmīgumu sabiedrības, vides un valsts ekonomiskās ilgtspējas kontekstā, piedāvājam komercpakalpojumus, kas balstīti uz jau esošo uzņēmuma materiāltehnisko resursu, datu bāzu, zināšanu un pieredzes izmantošanu, tādējādi ar savu komercdarbību nodrošinot valstij svarīgo inovatīvo un eksportspējīgo preču un pakalpojumu pieaugumu.

Esam izstrādājuši un apstiprinājuši Komercpakalpojumu pārdošanas stratēģiju 2022. - 2024. gadam. Pārdošanas stratēģijas mērķis ir definēt uzņēmuma komercpakalpojumu klāstu, pārdošanas principus, jauno produktu izstrādes procesu, mārketinga aktivitātes un komercpakalpojumu attīstības un pārdošanas izpildes pamatrādītājus.

Atšķirībā no pamatdarbības jomas, kurā darbojamies dabiskā monopolstāvoklī, komercpakalpojumu jomā dažiem komercpakalpojumu veidiem pastāv neliela konkurence. VAS ES, sniedzot  esošos komercpakalpojumus elektronisko sakaru tirgū, kā arī attīstot komercpakalpojumus un veicinot to daudzveidību, regulāri veic ietekmes izvērtējumu uz konkurenci, izvērtējot, vai tirgū ir citi pakalpojuma sniedzēji un vai tiek ievērotas konkurences neitralitātes prasības, lai identificētu un novērstu iespējamu neatbilstību Konkurences likuma 14.1 pantam.

VAS ES, veicot komercdarbību:

  • ievēro konkurences neitralitātes principu;
  • nodrošina komercdarbības un publisko funkciju nodalīšanu, t.i., pareizu izmaksu attiecināšanu uz komercpakalpojumiem, nepieļaujot šķērssubsidēšanu un nodrošinot izmaksu caurspīdību un izsekojamību;
  • darbojas brīvas un godīgas konkurences apstākļos, lai novērstu jebkādus konkurenci regulējošo normatīvo aktu pārkāpumus, vienlaikus domājot par inovatīvo aspektu un nozīmīgumu sabiedrības, vides vai valsts ekonomiskās ilgtspējas kontekstā.

Veicot tirgus izpēti un konkurences izvērtējumu, secināts, ka atbilstoši Konkurences likuma 14.1 panta noteiktajam, VAS ES nekavē, neierobežo un nedeformē konkurenci. Mēs neveicam darbības, kuru dēļ cits tirgus dalībnieks ir spiests atstāt kādu konkrēto tirgu vai tiek apgrūtināta potenciāla tirgus dalībnieka iekļūšana vai darbība tirgū.

Komercpakalpojumu cenas nosakām saskaņā ar apstiprināto iekšējo normatīvu aktu “Komercpakalpojumu pašizmaksas un tarifu noteikšanas metodika”, kas paredz, ka pakalpojuma tarifu (cenu) nosaka, ņemot vērā un summējot šādas komponentes:

  • pakalpojuma pašizmaksu, tajā skaitā tiešās un pieskaitāmās izmaksas;
  • peļņas daļu, ievērojot nosacījumu, ka peļņa ir pozitīvs procents no pašizmaksas;
  • piemērojamo pievienotās vērtības nodokli.


Tiešajās izmaksās ietvertas šādas pozīcijas: personāla izmaksas, transportlīdzekļa/ mērlaboratorijas izmaksas, mēriekārtu ekspluatācijas izmaksas, telpu ekspluatācijas izmaksas, uz pakalpojumu attiecināmas specifiskas izmaksas, preču un pakalpojumu izmaksas. Pakalpojuma pieskaitāmās izmaksas nosaka, summējot administrācijas un atbalsta funkciju izmaksas.

Programmatūras SKUDRA licenču cenu veidošanas politikā tiek izmantoti iepriekš minētie cenu veidošanās principi, tikai cena tiek diferencēta atkarībā no licenču daudzuma – jo vairāk licences klients iegādājas, jo zemāka ir vienas licences cena.

Saskaņā ar izstrādāto un apstiprināto Sadarbības un komunikācijas standartu, lai nodrošinātu kvalitatīvu klientu apkalpošanas procesu un savstarpēju komunikāciju, VAS ES darbinieki savā ikdienas darbā ievēro šādus principus:

  • profesionalitāte – darbinieki ir kompetenti, atbildīgi, objektīvi, rūpīgi un precīzi, spēj piedāvāt klientam piemērotāko risinājumu un savas kompetences ietvaros sniegt atbildi uz klienta jautājumiem,
  • augsta apkalpošanas kvalitāte – klienti vienmēr ir laipni sagaidīti, tiek apkalpoti ar interesi, atsaucību, nodrošinot pakalpojumu izpildi maksimāli īsākā laikā;
  • cieņa pret klientu – darbinieki respektē klientu un nodrošina vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret visiem klientiem;         
  • pozitīva attieksme – darbinieki ir pieklājīgi, komunikabli, atvērti un virzīti uz sadarbību, labvēlīgi noskaņoti un korekti, regulāras sadarbības gadījumos, pēc VAS ES darbinieka uzaicinājuma, uzrunā klientu uz “Tu”;
  • uzticamība – darbinieki nodrošina pakalpojumu sniegšanu noteiktajā laikā;
  • konfidencialitāte un drošība – tiek ievērotas klienta personas datu un informācijas konfidencialitāte un informācijas apstrādes drošība;
  • lojalitāte - darbinieki apzinās, ka saskarsmē ar klientu tie pārstāv uzņēmumu un veido tā tēlu.


Ņemot vērā šī brīža tendences, VAS ES ir noteikti arī attālinātas apkalpošanas principi, lai nodrošinātu visiem klientiem vienlīdz augsta līmeņa apkalpošanu pa telefonu, e-pastā un tiešsaistes sanāksmēs.

Saskaņā ar apstiprināto integrēto komunikācijas un mārketinga stratēģiju 2022. – 2024. gadam,  viens no mērķiem ir veidot atvērtu vidi komercpakalpojumu pārdošanai, t.i.:

  • Akcentēt VAS ES konkurētspēju un sadarbības iespējas ar nacionāla un starptautiska līmeņa uzņēmumiem, asociācijām un institūcijām;
  • Informēt par uzņēmuma sniegtajiem komercpakalpojumiem, to nozīmi,  piedāvājumu un klientu ieguvumiem;
  • Izveidot saistošu un saprotamu pakalpojumu iepakojumu;
  • Veidot mārketinga aktivitāšu plānu un attīstīt pārdošanas kanālus.


Katrai mārketinga aktivitātei ir paredzēts savs mērķis, auditorija un sasniedzamais rezultāts, kā arī ir atšķirīgs ieguldāmo finanšu un cilvēkresursu apmērs, tāpēc, izvēloties mārketinga rīkus, šie aspekti tiek izvērtēti un izvēlēts atbilstošākais mārketinga veids – tradicionālais vai digitālais.  

Tradicionālais mārketings sevī ietver: dalība publiskos, ar nozari saistītos pasākumos (citu organizēti; uzņēmuma organizētie publiskie pasākumi (bezmaksas semināri, mācības, atvērto durvju dienas u.tml.); pakalpojumu demonstrācijas; publicitāte drukātajos medijos (PR).

Digitālais mārketings sevī ietver: meklētājprogrammu mārketings (piemēram, Google, Bing);  reklāma digitālajos medijos (t.sk. PR aktivitātes); komunikācija un kampaņas sociālajos medijos; informācija un saziņas forma uzņēmuma tīmekļvietnē; pakalpojuma mērķlapa jeb pārdošanas lapa; e-pastu mārketings u.c.

Uzņēmuma zīmola grāmata definē VAS ES identitātes elementus (logo, krāsas, fonti, grafiskie elementi, vēstules veidlapas un citus elementus).

VAS Elektroniskie sakari mērķis dažādības veicināšanas nolūkā ir nodrošināt vienlīdzīgu, tolerantu un iekļaujošu darba un sadarbības vidi, kur ikviens jūtas pieņemts un var pilnībā īstenot savus profesionālos un sociālos mērķus.

Mēs novērtējam katra talantu, profesionālās spējas, prasmes un potenciālu, nodrošinot iespējas sevi pierādīt darba grupās, projektos, inovācijās un citās darbības jomās.

Lēmumu pieņemšanas procesos un ikdienas darbā nepieļaujam un iestājamies pret jebkāda veida diskriminēšanu, apņemoties pastiprinātu uzmanību vērst uz vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanu un dažādu sabiedrības grupu iedrošināšanu izmantot VAS ES piedāvātās iespējas.

Uzņēmumā rosinām darbiniekus apzināties un izmantot dažādu sabiedrības grupu iekļaušanās sniegtās priekšrocības un ieguvumus, kā arī vērsties pret jebkāda veida diskrimināciju.


Dažādības vadības pamatprincipi uzņēmumā:

  • Diskriminācijas novēršana un diskriminācijas gadījumu izskatīšana. Mūsu mērķis ir veidot iekļaujošu vidi, kurā strādā un sadarbojas cilvēki, kuri prot atpazīt diskrimināciju, novērš tās iespējamību un atšķirīgas attieksmes vai aizskāruma gadījumā zina, kā rīkoties, izmantojot uzņēmuma ziņošanas platformu, skaidras procedūras un atbalstu.
  • Vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana. Ievērojam vienlīdzības principus, lai darbiniekiem ļautu izmantot uzņēmuma piedāvātās iespējas, kā vienīgo vērtēšanas kritēriju nosakot cilvēka profesionālo kompetenci, kvalifikāciju un sniegumu.
  • Dažādības un iekļaušanās veicināšana. Veicam mērķtiecīgas dažādības vadības aktivitātes, lai veidotu iekļaujošu, iedrošinošu, bagātinošu iekšējo kultūru un vietu attīstībai jebkuram, kas vēlas izmantot uzņēmuma sniegtās iespējas un piedalīties tā mērķu sasniegšanā. Kā arī veicinām mazāk pārstāvēto sabiedrības grupu pievienošanos.
     

Veltām resursus un pūles, lai pilnībā iedzīvinātu un īstenotu ''Dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas politikā'' aprakstītos principus VAS ES ikdienas darbā. Tas tiek nodrošināts divos veidos:

  • principu un atbilstošu procedūru ieviešana, uzturēšana un izpildes pārraudzība VAS ES darbības un personāla vadības procesos;
  • izpratnes, dažādības pratības veidošana un iekļaujošas kultūras veidošana, veicot dažādas izglītojošas kampaņas, apmācības un aktivitātes politikā iekļauto principu pilnīgākai iedzīvināšanai.

Radioatļaujas

Informācija aktualizēta: 16.07.2024

Iesniedzamie dokumenti

Lai saņemtu atļauju, iesniedzējs vai tā pilnvarota persona VAS “Elektroniskie sakari” iesniedz šādus dokumentus:

  1. Aizpildītu atļaujas pieprasījuma veidlapu (iesniegumu), ko parakstījusi paraksttiesīgā, vai attiecīgi pilnvarota persona; Atkarībā no radiosakaru veida vai radioiekārtas specifikas norādāmā informācija atšķiras katram sakaru dienestam (skatīt attiecīgo pieprasījumu veidlapu/-as);
  2. Nepieciešamības gadījumā iesniedz atbilstošu papildu informāciju, piem., Starptautiskajā Telesakaru savienībā reģistrētas starptautiskas norēķinu organizācijas rakstisku piekrišanu (ja paredzēts izmantot tās pakalpojumus) vai citu informāciju, kas raksturo un pamato radiofrekvenču spektra izmantošanu konkrētajā gadījumā;
  3. Aizpildītu klienta izpētes anketu, ja pieprasījumu iesniedz ārvalstu juridiskā persona;
  4. Pilnvaras oriģinālu vai atbilstoši noformētu pilnvaras kopiju, ja iesniegumu parakstījusi pilnvarotā persona.

Nepieciešamības gadījumā VAS “Elektroniskie sakari” var lūgt arī citu informāciju, piemēram, detalizētu radioiekārtas darbības principu aprakstu.

Kurš var iesniegt (nosacījumi iesniegšanai)

Pieprasījumu savā vārdā var iesniegt gan juridiska, gan fiziska persona.

Pieprasījumam (iesniegumam) ir jābūt ar juridisku spēku, tas nozīmē, ka ir jāsatur visi būtiskie rekvizīti, t.sk. paraksts (pašrocīgs vai drošs elektroniskais paraksts).

Ja pieprasījumu iesniedz juridiska persona, tad pieprasījumu ir jāparaksta juridiskās personas likumiskajam pārstāvim vai viņa pilnvarotai personai. Ja šādu pieprasījumu paraksta pilnvarots pārstāvis, pieprasījumam ir jāpievieno atbilstoši noformēts pilnvaras oriģināls vai apliecināta kopija.

Ja pieprasījumu iesniedz fiziska persona, tad pieprasījumu ir jāparaksta pašai fiziskajai personai vai viņa pilnvarotai personai. Ja šādu pieprasījumu paraksta pilnvarota persona, tad pieprasījumam ir jāpievieno pilnvaras kopija:

  • ja pilnvarotājs ir fiziska persona, kuram ir Latvijas Republikas personas kods, tad pilnvarai ir jābūt notariāli apliecinātai.
  • ja pilnvarotājs ir fiziska persona ārvalstnieks, kuram nav Latvijas Republikas personas kods, tad pilnvarai ir jābūt apliecinātai ar appostilli.

Dokumentu iesniegšana

Dokumentus (pieprasījumu, izpētes anketu, utt.) VAS „Elektroniskie sakari” var iesniegt divos veidos:

  • Ar drošu elektronisko parakstu parakstītus dokumentus aicinām nosūtīt uz vases@vases.lv vai mūsu uzņēmuma oficiālo e-adresi (caur Latvija.lv).
  • Pašrocīgi parakstītu dokumentu kopijas aicinām nosūtīt uz e-pasta adresi: vases@vases.lv, bet oriģinālus sūtīt ar pastu/kurjerpastu vai nogādāt personīgi VAS „Elektroniskie sakari” – Eksporta ielā 5, Rīgā, LV-1010.

Dokumentu izskatīšanas termiņš

Saņemtie pieprasījumi, kas ir pilnīgi un korekti aizpildīti, tiek izskatīti iesnieguma reģistrēšanas secībā, Iesniegumu likumā noteiktajā termiņā (ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi).

Priekšnoteikums atļaujas izsniegšanai

Viens no priekšnoteikumiem radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas izsniegšanai - radioiekārtai jāatbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par atbilstības novērtēšanu. Ja VAS ES rīcībā nav pieejam informācija par iekārtas atbilstību, pēc VAS ES pieprasījuma atļaujas pieprasītājam jāiesniedz iekārtas atbilstības deklarācija un cita VAS ES pieprasītā informācija par izmantošanai paredzēto radioiekārtu.

Minētais nosacījums nav attiecināms uz īstermiņa atļaujas izsniegšanu (uz laiku, kas nepārsniedz 6 mēnešus).

Svarīgi atcerēties! Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujā kā atļaujas adresāts tiks norādīts pieprasījuma iesniedzējs. Rēķini par sniegtajiem pakalpojumiem tiks izrakstīti atļaujas adresātam.

Pieprasījuma veidlapas


Pieprasījuma veidlapas - apraide

Pēc visas nepieciešamās informācijas saņemšanas, plānotajā raidīšanas vietā VAS ES speciālisti novērtēs elektromagnētisko situāciju, saderību ar citām esošām, plānotām apraides stacijām, kā arī citām sakaru sistēmām.

Ja plānotā raidīšanas vieta tiks atzīta par piemērotu apraides stacijas ierīkošanai, VAS ES izsniegs apraides raidītāja uzstādīšanas atļauju, kurā norādīti stacijai atļautie izstarošanas parametri.

Tālāk raidorganizācija iegādājas rūpnieciski ražotu, novērtētu un Latvijā lietošanai paredzētu raidītāju un antenu, uzstāda tos raidīšanas vietā atbilstoši VAS ES akceptētam ierīkošanas tehniskajam projektam.

Kad darbam viss sagatavots, apliecinājums un citi nepieciešamie dokumenti iesniegti, VAS ES veiks raidošās stacijas pirms ekspluatācijas pārbaudi uzstādīšanas vietā un izsniegs apraides raidītāja lietošanas atļauju. Apraidi uzsākt atļauts tikai pēc lietošanas atļaujas saņemšanas.

Minētais nosacījums nav attiecināms uz īstermiņa atļaujas izsniegšanu (uz laiku, kas nepārsniedz sešus mēnešus).

Plašāka informācija par TV un skaņas apraidi.

Skatīt cenrādi.

 

Pieprasījuma veidlapas:

Veidlapa jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums skaņas (TV) apraides raidītāja uzstādīšanai

Application for the installation of a sound (TV) broadcasting transmitter

Veidlapa lietošanas atļaujas saņemšanai (ja iepriekš saņemta uzstādīšanas vai pagaidu atļauja):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Lietošanas atļaujas pieprasījums

Application for a Permanent licence

Veidlapa esošo atļauju pagarināšanai (ja nav izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju pagarināšanai

Application for an Extension of the Licence

Veidlapa esošo atļauju anulēšanai:
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju anulēšanai

Application for Cancellation of the Licence

Identifikācijas anketa (ārvalstu juridiskajām personām):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Identifikācijas anketa/ Customer Identification Form


 

Pieprasījuma veidlapas - maza rādiusa FM apraide (apraides palīgdienests)

Ja pasākumi tiek organizēti dažādās vietās, tad raidītāja lietošanas atļauja ir jāsaņem katrai vietai atsevišķi. Pasākuma vietā izmantojamo FM frekvences piešķīrumu nosaka VAS ES.

Gadījumā, ja izmantošanas mērķis un izplatāmais saturs nebūs viennozīmīgi vērtējams kā tāds, kas paredzēts tikai pasākuma norises nodrošināšanai un tā apmeklētājiem, VAS ES būs nepieciešams saņemt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes saskaņojumu.

Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK 133. Noteikumu 15.1. apakšpunktu priekšnoteikums radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujas izsniegšanai ir radioiekārtas atbilstība prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par atbilstības novērtēšanu. Minētais priekšnoteikums ir izpildīts, ja VAS ES rīcībā ir informācija, kas apstiprina atļaujas pieprasījumā minētās radioiekārtas atbilstību normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanu.

Minētais nosacījums nav attiecināms uz īstermiņa atļaujas izsniegšanu (uz laiku, kas nepārsniedz sešus mēnešus).

Skatīt cenrādi.

 

Pieprasījuma veidlapas:

Veidlapa jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Iesniegums mazjaudas FM raidītāja darbībai pasākumā

Licence Application for Low Power FM Transmitter Operation

Veidlapa lietošanas atļaujas saņemšanai (ja iepriekš saņemta uzstādīšanas vai pagaidu atļauja):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Lietošanas atļaujas pieprasījums

Application for a Permanent licence

Veidlapa esošo atļauju anulēšanai:
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļaujas anulēšanai

Application for Cancellation of the Licence

Identifikācijas anketa (ārvalstu juridiskajām personām):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Identifikācijas anketa/ Customer Identification Form

Pieprasījuma veidlapas - radioamatieri

Svarīgi atcerēties! Pieprasot atļauju, ir jāveic maksājums uz kādu no rekvizītos norādītajiem bankas kontiem, atbilstoši valsts akciju sabiedrības "Elektroniskie sakari" publisko maksas pakalpojumu cenrādim.

Personas, kurām līdz 2008. gada 10. maijam izsniegta pirmās vai otrās kategorijas radiostacijas atļauja, radiostacijas darbības atsākšanai var saņemt A kategorijas radiostacijas atļauju atbilstoši noteikumu 23. un 24. punktā minētajai kārtībai.

Personas, kurām līdz 2008. gada 10. maijam izsniegta trešās vai ceturtās kategorijas radiostacijas atļauja, radiostacijas darbības atsākšanai var saņemt B kategorijas radiostacijas atļauju atbilstoši noteikumu 23. un 24. punktā minētajai kārtībai.

Sporta raidītāju un radiostaciju lietošanai valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" izsniedz pēc sacensību vai treniņu rīkotāja pieprasījuma. Pieprasījumā norāda atbildīgo personu, radiostaciju vai raidītāju skaitu, frekvenču diapazonus, vēlamos izsaukuma signālus, lietošanas vietu un laiku.

Plašāka informācija par radioamatieru sakariem.

Plašāka informācija par radioamatieru eksāmeniem.

Skatīt cenrādi.

 

Pieprasījuma veidlapas:

Veidlapas jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Radioamatiera individuālās lietošanas radiostacijas pieprasījums

Amateur Radio Station Licence Application

Attēls
Ilustratīvs attēls

Radioamatiera koplietošanas radiostacijas pieprasījums

Common Use Amateur Radio Station Licence Application

Attēls
Ilustratīvs attēls

Radioamatiera neapkalpojamas radiostacijas pieprasījums

Amateur Unattended Station (Repeater) Licence Application

Veidlapa esošo atļauju pagarināšanai (ja nav izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums radioamatieru stacijas atļaujas pagarināšanai

Radio Station Licence Renewal Application

Pieprasījuma veidlapas - mobilie sakari

Pieprasot īstermiņa atļauju, nepieciešams aizpildīt īstermiņa atļaujas pieprasījuma veidlapu.

Lai saņemtu radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju nepieciešams aizpildīt Sauszemes mobilā dienesta (SMD) radiosakaru tīkla uzstādīšanas pieprasījuma veidlapu. Šī veidlapa ir jāaizpilda gan pirmreizēji pieprasot tīkla atļauju, gan tad, kad tīklam ir plānotas izmaiņas būtiskajos parametros, piem., bāzes stacijas uzstādīšanas vieta, frekvence, joslas platums vai darbības nosacījumi.

Lai reģistrētu radioiekārtas jau izveidotā radiosakaru tīklā (t.sk. radioiekārtu izmaiņu gadījumos), nepieciešams aizpildīt SMD stacionārās stacijas un/vai pārnēsājamo un mobilo radiostaciju reģistrācijas veidlapu.

Minētais nosacījums nav attiecināms uz grupveides radiosakaru tīklā strādājošām radioiekārtām.

Plašāka informācija par publiskajiem mobilajiem sakariem.

Plašāka informācija par privātajiem mobilajiem sakariem.

Skatīt cenrādi.

 

Pieprasījuma veidlapas:

Veidlapas jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Sauszemes mobilā dienesta radiosakaru tīkla uzstādīšanas atļaujas pieprasījums

Application for Licence for Installation of Land Mobile Service Radio Communication Network

Veidlapas lietošanas atļaujas saņemšanai (ja iepriekš saņemta uzstādīšanas vai pagaidu atļauja):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Lietošanas atļaujas pieprasījums

Application for a Permanent licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Sauszemes mobilā dienesta stacionārās radiostacijas reģistrācijas veidlapa

Land Mobile Service Base Station  Registration Form

Attēls
Ilustratīvs attēls

Sauszemes mobilā dienesta pārnēsājamo un mobilo radiostaciju reģistrācijas veidlapa

Land Mobile Service Portable and Mobile Radio Station Equipment Registration Form

Veidlapa esošo atļauju pagarināšanai (ja nav izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju pagarināšanai

Application for an Extension of the Licence

Veidlapas esošo atļauju anulēšanai (ja nepieciešams pārtraukt atļaujas darbību pirms atļaujā norādītā termiņa):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju anulēšanai

Application for Cancellation of the Licence

Veidlapas īstermiņa atļaujas saņemšanai (īstermiņa lietošanai, termiņš nepārsniedz 6 mēnešus):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Īstermiņa atļaujas pieprasījuma veidlapa

Application for a Short-term e- licence the Use of Radio Equipment

Klienta izpētes anketa (ārvalstu juridiskajām personām):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Identifikācijas anketa/ Customer Identification Form

Pieprasījuma veidlapas - fiksētie sakari

Pieprasījumu aizpilda par katru (arī tikai uztverošo) radiostaciju atsevišķi. Ja objektam nav zināma vai nav piešķirta konkrēta adrese, vēlams norādīt īpašuma kadastra numuru.

Plašāka informācija par fiksētajiem sakariem.

Skatīt cenrādi.

 

Pieprasījuma veidlapas:

Veidlapa jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Sauszemes fiksētā dienesta radioiekārtas uzstādīšanas vai pagaidu atļaujas pieprasījums

Application for Installation of Land Fixed Service Radio Equipment Licence or Temporary Licence

Veidlapa lietošanas atļaujas saņemšanai (ja iepriekš saņemta uzstādīšanas vai pagaidu atļauja):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Lietošanas atļaujas pieprasījums

Application for a Permanent licence

Veidlapa esošo atļauju pagarināšanai (ja nav izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju pagarināšanai

Application for an Extension of the Licence

Veidlapa esošo atļauju anulēšanai:
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju anulēšanai

Application for Cancellation of the Licence

Identifikācijas anketa (ārvalstu juridiskajām personām):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Identifikācijas anketa/ Customer Identification Form

Pieprasījuma veidlapas - gaisa kuģniecības sakari

Gaisa Kuģa stacijas atļauju savā vārdā var pieprasīt gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants (pēc Valsts aģentūras “Civilās aviācijas aģentūra” datiem).
No 2019. gada 1. janvāra gaisa kuģa stacijas atļauja netiek izsniegta vai pagarināta, ja VHF radiostacija nenodrošina 8,33 kHz kanālu soli.

Plašāka informācija par gaisa kuģniecības sakariem.

Informācija par Inmarsat pakalpojumiem.

Skatīt cenrādi.

 

Pieprasījuma veidlapas:

Veidlapas jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Gaisa kuģa stacijas atļaujas pieprasījums

Application for an Aircraft Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Gaisa kuģniecības sauszemes stacijas atļaujas pieprasījums

Application for Aeronautical Radar Ground station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Gaisa kuģniecības radionavigācijas sauszemes stacijas (ILS) atļaujas pieprasījums

Application for Aeronautical Radio Navigation Ground Station (ILS) Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Gaisa kuģniecības radionavigācijas sauszemes stacijas (VOR/DME) atļaujas pieprasījums

Application for Aeronautical Radio Navigation Ground Station (VOR/DME) Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Gaisa kuģniecības multilaterācijas sistēmas sauszemes mobilo staciju atļaujas pieprasījums

Application for Aeronautical Multilateration Mobile Ground Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Gaisa kuģniecības multilaterācijas sistēmas sauszemes stacijas atļaujas pieprasījums

Application for Aeronautical Multilateration Ground Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Gaisa kuģniecības radiolokācijas stacijas atļaujas pieprasījums

Application for Radiolocation Station Licence

Veidlapa lietošanas atļaujas saņemšanai (ja iepriekš saņemta uzstādīšanas vai pagaidu atļauja):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Lietošanas atļaujas pieprasījums

Application for a Permanent licence

Veidlapas esošo atļauju pagarināšanai (ja nav izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums gaisa kuģa stacijas atļauju pagarināšanai

Request for an Extension of an Aircraft Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju pagarināšanai (izņemot gaisa kuģi)

Request for an Extension of the Licence (except for Aircraft)

Veidlapas esošo atļauju anulēšanai:
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums gaisa kuģa stacijas atļauju anulēšanai

Application for the Cancellation of an Aircraft Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju anulēšanai (izņemot gaisa kuģi)

Application for Cancellation of the Licence (except for Aircraft)

Identifikācijas anketa (ārvalstu juridiskajām personām):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Identifikācijas anketa/ Customer Identification Form

Pieprasījuma veidlapas - izplatījuma sakari

Plašāka informācija par izplatījuma sakariem.

Skatīt cenrādi.

 

Pieprasījuma veidlapas:

Veidlpas jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Satelītu zemes stacijas atļaujas pieprasījums

Application Form for Satellite Earth Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls
Satelītu zemes stacijas atļaujas pieprasījums (Application form for VSAT/SNG satellite earth station licenses)
Veidlapa lietošanas atļaujas saņemšanai (ja iepriekš saņemta uzstādīšanas vai pagaidu atļauja):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Lietošanas atļaujas pieprasījums

Application for a Permanent licence

Veidlapa esošo atļauju pagarināšanai (ja nav izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju pagarināšanai

Application for an Extension of the Licence

Veidlapa esošo atļauju anulēšanai:
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju anulēšanai

Application for Cancellation of the Licence

Identifikācijas anketa (ārvalstu juridiskajām personām):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Identifikācijas anketa/ Customer Identification Form

Pieprasījuma veidlapas - jūras sakari

Kuģa stacijas atļauju savā vārdā var pieprasīt kuģa īpašnieks vai operators (pēc Latvijas Jūras administrācijas datiem vai VAS “Ceļu Satiksmes Drošības direkcija” datiem).

MMSI (Maritime Mobile Service Identity) jāpieprasa tajā valstī, zem kuras karoga kuģis peld. MMSI numuru Latvijā piešķir VAS “Elektroniskie sakari”, izskatot kuģa stacijas lietošanas atļaujas pieprasījumu kuģiem, kuri ir reģistrēti Latvijā vai par kuriem ir uzsāktas reģistrēšanas darbības Latvijas Jūras administrācijas Latvijas Kuģu reģistrā. Informāciju par vēlmi saņemt MMSI numuru lūgums norādīt kuģa radiostacijas lietošanas atļaujas pieprasījuma veidlapas 6.sadaļā “komentāri”.

Plašāka informācija par jūras sakariem.

Informācija par Inmarsat pakalpojumiem.

Skatīt cenrādi.

Kuģa radiostacijas lietošanas atļaujas pieprasījuma veidlapās ir jānorāda arī kuģu vispārīgais iedalījums un kuģu individuālais iedalījums. Iespējamos iedalījumus varat atrast šeit:

FV - Zvejas kuģis
GV - Oficiāla dienesta kuģis
MM - Tirdzniecībask kuģis
NF - Upju kuģis
NS - Kara kuģis
OF - Jūras kuģis
PL - Atpūtas kuģis
SV - Glābšanas kuģis
XX - Nav noteikts
AVI - dispečerkuģis
BAR - lihters
BLK - beramkravu kuģis
BLN - vaļu mednieks
BLS - boju kuģis
BTA - kuģis - rūpnīca
CA - kravas kuģis
CAB - kabotāžas kuģis
CBL - kabeļu licējs
CGT - krasta apsardzes kuģis
CHM - ķīmisko vielu nesējkuģis
CHA - barža
CHR - traleris
CIM - cementa vedējs
CIT - tankkuģis
COA - ogļu kuģis
CON - konteineru kuģis
COR - korvete
CRO - kreiseris
CTR - kuteris
DES - iznīcinātājs
DIV - ūdenslīdēju kuģis
DMN - mīnu traleris
DOU - muitas laiva
DRG - zemessmēlējs
DRY - sauskravas kuģis
DUN - kečs
ECO - mācību kuģis
ESC - eskorta kuģis
EXP - pētniecības/apsekošanas kuģis
FBT - prāmis
FPS - ātrs patruļkuģis
FRG - refrižeratorkuģis
FRM - meteoroloģiskais kuģis
FRT - fregate
FRU - augļu pārvadāšanas kuģis
FSO - Peldošā krātuve
GEN - vispārējas kravas kuģis
GOL - šoneris
GRC - graudu pārvadāšanas kuģis
GRF - peldošais celtnis
GS - karakuģis
HOP - kuģis - slimnīca
HYD - hidrogrāfijas kuģis
ICE - ledlauzis
ICN - atkritumu dedzināšanas kuģis
INS - inspekcijas kuģis
LAN - omāru zvejas kuģis
LOU - lageris
MOR - bankers
MOU - mīnu kuģis
MTB - motorlaiva
NET - piesārņojuma un virsmas attīrīšanas kuģis
NVP - navigācijas kuģis
OBO - Rūdas-beramkravu-naftas kuģis
OIL - naftas tankuģis
OSC - okeanogrāfiskais kuģis
OSV - okeāna stacija
PA - pasažieru kuģis
PAQ - laineris
PBE - lopu vedējs
PCH - baržu vedējs
PER - urbšanas iekārta
PH - zvejas kuģis
PHA - bākas kuģis
PHR - bākas apsardzes kuģis
PHS - zvejas sargkuģis
PLE - platforma
PLT - loča kuģis
PMP - ugunsdzēsējs
PMX - kravas un pasažieru kuģis
PON - pontons
PTA - lidmašīnas bāzes kuģis
PTH - helikopteru bāzes kuģis
RAM - nogrimušu kuģu izcēlājs
RAV - apgādes kuģis
ROC - akmeņu skaldītājs
ROU - RoRo kuģis
SAU - glābšanas kuģis
SEC - drošības dežūrkuģis
SLO - vienmasta burinieks (sloop)
SMN - zemūdene
SOU - atbalsta kuģis
SRV - patruļkuģis
THO - tunču zvejnieks
TPG - šķidrās gāzes vedējs
TPO - rūdas vedējs
TPS - šķīdinātāja vedējs
TPT - transports
TPW - koksnes vedējs
TRA - klaidonis (Tramp)
TUG - velkonis
TVH - automobiļu vedējs
VDO - laiva
VDT - kuģis uz zemūdens spārniem
VLR - burinieks
XXX - nenoteikts
YAT - jahta

 

Veidlapas jaunu atļauju saņemšanai (jāaizpilda arī tad, ja ir izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Kuģa stacijas lietošanas atļaujas pieprasījums
Attēls
Ilustratīvs attēls
Application for a Ship Station Licence
Attēls
Ilustratīvs attēls

Jūras mobilā dienesta krasta stacijas pieprasījums

Application for Maritime Coastal Station

Attēls
Ilustratīvs attēls

Radiolokācijas stacijas atļaujas pieprasījums

Application for Radiolocation Station Licence

Veidlapa lietošanas atļaujas saņemšanai (ja iepriekš saņemta uzstādīšanas vai pagaidu atļauja)
Attēls
Ilustratīvs attēls

Lietošanas atļaujas pieprasījums

Application for a Permanent licence

Veidlapas esošu atļauju pagarināšanai (ja nav izmaiņas):
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums kuģa stacijas atļauju pagarināšanai

Application for the Extension of a Ship Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju pagarināšanai (izņemot kuģi)

Request for an Extension of the Licence (except for Ship Station)

Veidlapas esošo atļauju anulēšanai:
Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums kuģa stacijas atļaujas anulēšanai

Application for the Cancellation of a Ship Station Licence

Attēls
Ilustratīvs attēls

Pieprasījums atļauju anulēšanai (izņemot kuģi)

Application for Cancellation of the Licence (except Ship Station)

Identifikācijas anketa (ārvalstu juridiskajām personām):
Attēls
Ilustratīvs attēls
Identifikācijas anketa/ Customer Identification Form

 

 

Finanses

Pamatinformācija

VAS ELEKTRONISKIE SAKARI JURIDISKAIS STATUSS: Valsts akciju sabiedrība
ĪPAŠNIEKS: Latvijas Republika
KAPITĀLA DAĻU TURĒTĀJS: Latvijas Republikas Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, 100%
REĢISTRĒTA KOMERCREĢISTRĀ: 14.10.2004.

Finanšu un nefinanšu mērķi, rezultatīvie rādītāji

VAS ES finanšu vadību organizē tā, lai nodrošinātu sabalansētus ieņēmumus un izdevumus ar likumu deleģēto pakalpojumu nodrošināšanai. Ar likumu deleģētās funkcijas - EMS nodrošināšanu un elektronisko sakaru tīklu antenu, radioiekārtu, apraides raidītāju un mobilo sakaru bāzes staciju ierīkošanas tehnisko projektu akceptēšanu - VAS ES nodrošina no ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kuru cenrādi apstiprina Ministru kabinets. Savukārt, numerācijas resursu pārvaldība un numerācijas datu bāzes uzturēšana (vidēji 1,1 % no apgrozījuma) tiek finansēta no valsts budžeta dotācijas.

Komercpakalpojumu realizēšanas rezultātā gūtā peļņa nodrošina stabilu uzņēmuma attīstību un nepieciešamības gadījumā kalpo kā drošības garants, iestājoties neparedzētam ieņēmumu kritumam no ar likumu deleģētajiem pakalpojumiem (piemēram, klientam neplānoti atsakoties no turpmākas pakalpojumu izmantošanas, kā to pieļauj normatīvie akti), kā arī veicina efektīvu VAS ES resursu izmantošanu.

Turpmāk VAS ES strādās tā, lai ilgtermiņā nodrošinātu ar likumu deleģēto funkciju pakalpojumu kvalitāti par klientiem pieņemu, samērīgu samaksu, kā arī papildus sniegs komercpakalpojumus, tādējādi nodrošinot uzņēmuma attīstību ar stabilu ikgadēju peļņas pieaugumu.

Iekšējo kontroli un risku pārvaldību finanšu pārskatu sagatavošanai nodrošina valdes apstiprināti iekšējie normatīvie dokumenti un kvalitātes vadības procesu apraksti.


VAS „Elektroniskie sakari” darbinieku amata darba algas diapazons tiek noteikts, ņemot vērā nozares (informācijas un komunikāciju tehnoloģiju sektors) darba samaksas līmeni.

Katra darbinieka darba alga tiek noteikta amatam noteiktā amata darba algas diapazona ietvaros  atbilstoši darbinieka kvalifikācijai, amata pienākumu sarežģītībai, atbildības pakāpei, individuālajai darba izpildei un citām kompetencēm.

Papildus darbinieka darba algai piemēro piemaksas:

  1. par prombūtnē esoša darbinieka apstākļos vai vakanta amata pienākumu pildīšanu papildu tiešajiem amata pienākumiem;
  2. par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos;
  3. par papildus pienākumu veikšanu, kas nav tieši saistīti ar amatam noteiktajiem pamatuzdevumiem;
  4. par virsstundu darbu.

Darbiniekus var finansiāli motivēt, ņemot vērā esošos finanšu līdzekļus VAS „Elektroniskie sakari” apstiprinātā budžeta atalgojumu fonda ietvaros.